01 March 2006

Amani demam kuning

Aku sihat sesgt selama dlm pantang....aku rasa aku tak pantang sgt pon...even hari ketiga lepas bersalin, aku dah leh sapu sampah..kemas umah skit2 ar.... member2 dtg melawat pon konpius..betul ke aku nih baru lepas bersalin..minah lasak le katakan...my mom pun tak leh nak kata ape...

my first daughter punye lah suka sbb ada baby.....earlier dia ok ngan baby..tapi lelama tuh nampak mcm dia memberontak..tulah namanya sibling rivalry...jenuh jugak nak kena layan dedua...

bila my baby (amani) umur 5 hari, we discovered dia demam kuning...kitapun start lah jemur dia, and bg mandi ngan air yg beli kat kedai ubat cina tuh...tak ok gak...last2 bawak dia pi hospital...dr amik darah...agak tinggi dia nye kuning tapi tak kritical...3 ari berturut2 bawak pi hosp sbb nak check darah...and finally ari ketiga tuh dia nye kuning dah kurang...alhamdullilah... cian tgk my baby kena amik darah kat tumit kaki, pastu kena picit lagi...eiiiii..kecian budak tuh...

betullah i ni brutal...minggu kedua bersalin, i dah bawak anak2 i gi shopping kat giant...si kakak (anis) suke gila sbb giant tu tmpt feveret dia..tah le apa yg syoknye kat giant tuh pun tak tau...

minggu ketiga, baru balik kampung i.... kat kg lagilah ligat sbb dah sihat sesgt...leh pi shopping2 naik motor ngan anak buah i lagi...my mom ? geleng kepala jelah....

Si Anis semakin menjadi-jadi dia punye memberontak...sabar jelah...kekadang tuh cepuk jugak si kakak tuh...sian dia

0 Comments:

Post a Comment

<< Home