13 March 2006

Anis and Amani di Senawang

On 03/12/05, kitaorang berangkat le balik ke Seremban, lagipun on 5/12/05 hubby aku nak pegi China, dia kat China sampai 08/12/05.

Tapi sebelum aku balik ke Seremban tuh, aku sempat lagi tanya akak kat depan dua tiga pintu dari umah aku. Kak Ani nama dia. Aku tanya sanggup tak nak jaga anak2 aku. Dia kata, kalu dua-dua dia tak sanggup, tapi kalu Anis sorang dia tak kisah. Lagipun dia ada nak kecik, sebaya Amani. Then akak depan umah dia pun letakkan baby jugak. Aku paham and aku pun tak sanggup nak letak Amani kat situ sbb dah ramai.Anis ok lagik sbb dia dah pandai jaga diri sendiri walaupun baru 3 1/2 tahun. Setakat mandi, pakai baju, makan semuanya dia leh buat sendirik lah...

Then kitaorg decide, Anis dok ngan Kak Ani, Amani ngan my inlaw. Lega skit, at least aku ade kawan kat KL nih...idak le sensorang. Lagipun my mentua tak sanggup nak jaga kedua2 anak aku. My mother-in-law(MIL) tak berapa sihat, dia tak leh buat kerja2 berat, cepat lesu, anak2 aku nih dah le lasak, mlm tidor lambat. Kesian pulak kat my MIL.....My inlaws sepatutnya pegi haji bulan 12 nih tapi terpaksa cancel. My MIL nye medical report tak memberansangkan. so doctor tak approved utk pegi haji...cian diaorg.

Since my hubby takde kat umah, aku decided to ulang-alik le Seremban-KL. Tak nak lah dok KL sensorang. On 05/12/05, pepagi aku antar my hubby ke KLIA, flight dia kol 8. Then from KLIA terus pegi opis kat Jln Tun Razak KL. Petang abis kerja, aku balik Senawang. Jalan jem gile...menggigil kepala lutut aku bawak keta...

Esoknye, pepagi my father in law antar aku pegi Terminal 1. Aku naik bas pegi kerja. Tambang RM6 satu hala. Pegi balik baru RM12. Kalu aku bawak keta, tol aje dah RM8.20 sehala, dr senawang. Tak kira minyak lagi...tak pelah aku sanggup bersusah payah skit ...Balik kang mcm tuh jugak, my FIL akan tunggu kat Terminal 1, tp selalunya, aku yg tunggu dia....tak pe...aku tak kisah....Itulah rutin aku sampai le my hubby balik dari China (07/12/05).

Anis and Amani ok je kat umah mentua...especially Anislah...sbb Adam pun ada masa tuh..main je keje diaorang...atuk nenek sempai semputlah nak jaga cucu diaorg tuh...Amani pun dah get used to atuk nenek dia. Kalu tak tengok muka diaorang pun dia dah melakak..tak nak kat atuk nenek dia..

On 7/12/05 hubby balik dr China. Dia sampai kat airport kol 10.30 mlm. So 9.30 tu aku dak ajak anis pegi jemput my hubby...Sebenarnye aku takut nak bawak keta sensorang mlm2 tuh. At least adelah teman aku nak berborak, idak le sunyi sangat...highway pun mcm sunyi je.tak byk kete...Cuak gile...

On 8/12/05 pagi kitaorang dr Senawang naik keta pegi keje tapi petang tuh aku tak balik Senawang sbb nye mentua aku dtg dr seremban ke KL. Angkut anak2 aku sama. Suka nya aku.
Then ari Ahad, mentua nak balik ke Senawang, aku pun pegi antar Amani. Mentua tidor kat umah adik ipar aku kat Setiawangsa. Sepanjang ari Ahad tuh, aku asyik menangis je, emotional abis..yelah aku tak pernah berpisah ngan Amani, time mentua nak bertolak tuh, aku meraung, menangis abis-abisan. Nangis teresak-esak aku..Aku mintak maaf kat Amani sbb aku bukan bermaksud nak bagi dia kat orang lain jaga. Tapi aku terpaksa....itulah yg aku cakap kat Amani...

Amani pun macam tahu2 je, dia nak berpisah ngan aku, mlm sebelum tuh dia merengek je...nak dokong sampai pagi...aku tak kesah....

My hubby tak leh nak kata ape dah...aku nih asyik menangis je..Anis, bila tengok aku nangis, dia pun sama nangis...Next day tuh..pegi opis mata bengkak sbb terlebih nangis...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home