21 April 2006

Dewan Bedah - Part 2

Dalam pukul 11.35 pagi...aku nampak Prof Ben, pakar yg bedah Amani keluar dari dewan bedah..terus je aku and hubby terkam dia..dengan muka tersenyum dia beritahu yg operation mengeluarkan tumor dari otak Amani berjaya..seluruh tumuor berjaya dikeluarkan and keaadaan Amani stabil, but they still have to monitor keadaan Amani,..then dia terus jalan...Alhamdullillah!!!!! lega nye aku dengar keputusan tuh...Kurang sekit beban kepala aku...lebih kurang 20 minit lepas tuh, Dr india yang pompuan lak keluar, dia beritahu tumour yg diaorang keluarkan tuh tak nampak macam sel kanser..mungkin cuma cyst..tapi kena tunggu offical result lah..but 90% bukan sel kanser...lagi satu beban kepala aku kurang...and dia pun beritahu yg Amani stabil..by this time aku dah boleh tersenyum gembira...gembira-gembira akupun, aku still menangis..tah le aku nih...dapat berita sedih aku nangis, dapat berita gembira pun aku nangis..hehhe..pompuan le katakan..

Lebih kurang pukul 12.30 tgh hari, Nurse tengah tolak katil Amani keluar dari dewan bedah menghala ke Pediatrik ICU di tingkat 4..Amani belum sedar dari tidur lagik...cutenye aku tengok dia ngan kepala berbalut..macam pakai turban lak...sweet je muka dia...aku nampak mak aku and kakak aku nangis tengok Amani macam tuh...yelah, diorang dah le lama tak jumpa Amani, last jumpa masa hari raya..jumpa lak sekarang nih Amani tengah kritikal..sedih le diaorang..




0 Comments:

Post a Comment

<< Home