04 May 2006

Dik Na cedera.......

Dalam pukul 11.30 pagi tuh aku dah sampai umah, mesti ramai and sesak umah aku yg kecik molek tuh..Mak, kak Piza anak and suami, kak yati and anak sorang, kak da and anak 2 orang, adik and anak 2 orang...pergghh mesti meriah umah aku..

Kejap tuh diaorang sampai..tengok-tengok Dik Na, anak kak Yati menangis melalak masuk umah aku...ishhhhkk..apehal lak ni..rupa-rupanya dia jatuh depan lif..berlari punya pasal..itulah..kalu dah ramai, suka budak-budak nih lain macam skit. Anak-anak buah aku ni semuanye kecik-kecik lagi..dari umur 3 tahun sampailah umur 8 tahun...itu yang diaorang ni suka sangat main tuh...

Tangan kanan Dik Na bengkak..risau gak, tapi still boleh bengkok le..Kak Yati dah gelabah and risau le.. makan sate yang aku beli tuh pun macam tak berselera je..sapu minyak, urut2 skit, tapi tangan still bengkak and semakin membengkak..Sedih gak aku..diaorang ni datang nak melawat orang sakit tapi dia lak dapat sakit..

Kak Yati call husband dia beritau..membebel le laki dia tuh...Pegi KL nak tengok orang sakit atau carik penyakit...alahai...cian Kak Yati, dah le sedih anak dia sakit kena lak bebel dengan laki.

Semakin lama semakin kuat pulak Dik Na menangis..terus aku cadangkan bawak Dik Na pegi HUKM..at least boleh X-ray terus..risau gak aku nih..

Lepas makan, aku, Kak Yati and adik terus kluar pegi HUKM bawak Dik Na ke Emergency (ER) HUKM..masa tulak ade customer nak buat tinted kereta tapi tak tahu nak pegi ke kedai tinted tuh..Lepas drop diaorang kat ER HUKM, aku terus pegi jumpa customer yg dah menunggu kat depan HUKM untuk hantar dia pegi kedai tinted kat Tmn Connought. Borak kejap ngan customer, aku terus patah balik ke HUKM, Dik Na kena X-ray, selesai semua, tangan Dik Na kena simen sebab tulang tangan dia retak sikit.. Alahai...ciannye...kecik-kecik dah bersimen tangan.

Dah settle kat ER, terus naik ke PICU, masa tu pun Kak Piza ngam2 je sampai kat PICU, memula aku bawak mak aku masuk, Amani tengah tido, lepas mak, Kak Yati masuk, lepas tu Kak Piza, Abang Mi (laki Kak Piza), Kak Da and followed by Adik..semua yang masuk aku tengok kluar ngan mata merah..Mata aku lak...lagik le berdouble triple merah...sedih wooo...sebak dada ku...

Nurse beritahu, mungkin petang tu jugak diaorang akan cabut oksigen Amani sebab Amani nampak macam dah stabil sangat...makan minum semua dah OK..kuat jugak anak aku nih...nurse pun cakap..Amani nih kuat and tahan lasak..kuat lawan sakit dia le..itulah anak aku..kuat macam ibu dia jugak..hehhehehehe....

Petang tuh, aku hantar mak and adik balik...malam tu jugak diaorang nak bertolak balik Baling..sedih nye aku..tapi nak buat macam mana, diaorang pun keje gak..nak halang pun tak baik le kan..diaorang datang jauh-jauh tu pun dah cukup..aku bersyukur sangat. Aku doakan perjalanan diaorang selamat...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home